W artykule: „100 mln z lotniska na drogi. Jedna w Białymstoku, dwie w Suwalkach” („Poranny”) czytamy:
„Drogi zamiast lotniska. Dwie w Suwałkach jedna w Białymsotku. Miliony z lotniska pójdą na drogi. Tak zdecydował zarząd województwa.W czwartek [20 października 2011 roku] wpisał trzy ważne trasy na listę projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Szansę na remont na odcinek łączący Bakałarzewo z Suwałkami, przedłużenie ulicy Wigierskiej w Suwałkach oraz przebudowa ul. Ciołkowskiego w Białymstoku. Dofinansowanie tych projektów wynosi 97 mln zł. Pula lotniskowa to ponad 300 milionów zł. Część pieniędzy już przeznaczono na projekt przebudowy trasy Janów-Korycin oraz obwodnicę Księżyna. Szansę na pieniądze ma też Białystok. Chodzi o ul. Świętokrzyską. Dobrych drogowych informacji jest więcej. Budowa trasy wojewódzkiej łączącej Nowogród z granicą województwa zostanie sfinansowana z programu Rozwój Polski Wschodniej. Wartość tej inwestycji to 110 mln zł. Dofinansowanie wyniesie 77 mln zł.”
Por.
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111021/REGION99/272001601
Uwagi do tekstu:
- "przebudowa ul. Ciołkowskiego w Białymstoku" - ta ulica i tak miała być przebudowywana w ramach budowy lotniska
- odcinek Bakałarzewo z Suwałkami” –droga ponad ok.20 km – lierunek na Olecko
Dodać wypada, iż w dniu 19 października 2011 roku podano informację o zmianach przez KE projektu ten-t (transeuropejskiej sieci transportowej).Białystok niezgodnie z Traktetem Akcesyjnym RP do UE oraz z zaleceniami Zielonej Księgi ten-t zostaje wyłączony z Via Baltica – wprowadzono likwidację efektywnego połączenia w sieci ten-t miasta z nadbałtyka. Z kolei zmiana przebiegu Rail Baltica (przez Ełk a nie przez Augustów) powoduje „prześliznięcie” się tej trasy tylko przez Starosielce pod Bialymsotkiem, co w praktyce oznacza wyłączenie Biełegostoku z ruchu towarowego ( 98% na trasie Rail Baltica).
Por.
http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/connecting/revision-t_en.htm
Jak można sądzić, Białemustokowi grozi koniec rozwoju infrastrukturalnego miasta. Praktycznie prawie pełne odcięcie od sieci transportowej Europy
Komentarze