manama1 manama1
345
BLOG

Warszawskie "studium kierunków rozwoju" Augustowa

manama1 manama1 Gospodarka Obserwuj notkę 4

Pozwalam sobie wskazać na szczególnie  charakterystyczne dane dotyczące projektu "studium kierunków rozwoju" Augustowa, oracowanego przez jedną z warszawskich firm. Dane: http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130129/REG11/130129679

cyt. 1 " Augustowskie władze zleciły warszawskiej firmie przygotowanie dokumentu, który określi, jakie działania należy podjąć, by gród nad Nettą się rozwijał."

cyt.2 " Autorzy dokumentu  sugerują /..., by w centrum miasta wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 kmna godzinę, a na obrzeżach zbudować parkingi. Tam kierowcymieliby pozostawiać auta i przesiadać się do autobusów komunikacji miejskiej. Dzięki temu w śródmieściu zmniejszy się natężenie ruchu"

cyt 3" Natomiast w kwartale wyznaczonym ulicami Wilcza, Kwaśna, Mostowa, Hoża i Wojska Polskiego powstałby tzw. strefa uspokojonego ruchu.To znaczy - w tym rejonie należy ograniczyć prędkość, a przy rozbudowie ulic planować szerokie chodniki, fontanny pomniki i dużo zieleni.

To przyczyni się do wzrostu liczby pieszych, a tam samym zmniejszy ilość spalin.

Niezbędna jest też budowa kilku dróg, które udrożnią ruch w centrum. Chodzi o przedłużenie ulicy Wypusty do Obrońców Westerplatte, Głowackiego do Wojska Polskiego, a także Słowackiego do krajowej ósemki"

Bez komentarza, poza jednym: niewiarajatno.

No i oczywiście poza  pytaniem: O jaki "rozwój" tu chodzi ( i to nie jest pytanie o prędkość tego "rozowju", tj. 4 czy 30 /h)?

 

PS. Warto zaznaczyć  -co daje do myslenia- iż region "Wilcza, Kwaśna, Mostowa, Hoża i Wojska Polskiego " - obejmuje także w rzeczywistości obszar przez który przechodzi bezposrtednia droga w kierunku Suwałk/Białegosoku -ósmeka) 

Addendum z 30 I 13.  Sensownośc wprowadzenia ruchu z ograniczeniem 30 km/h i jednczesnego powolywania si e na ochorne srodowiska/ mniej spalin jest oczywiscie w najwyzszym stopniu watpliwa - w rzeczywistosci efekt jest odwrotny (dluzszy przejazd i wieksze zuzucie paliwa przy tak wolnym ruchu).

Wydaje sie zatme iz podobnie zatem jak:

a) brak wprowadzenia radarow na drodze Augustow- Lomza (podczas gdy droga Augustow - Bialysok i dalej do Suwalk jest ich pelna), 

b) slawetne liczenie ruchu przez Bialysok w momenci e, kiedy wlasnie przebudowywano wyjazd z Bielegosotku na Augustow, co oczywisce utrudnialo ruch na tym kierunku,

c) czy wreszczie jak wrowadzenie slawetnego oznaczenia na rondzie wyjazdu  zAugustowa , gdzie rozdzileono ruch informacyjne: Bialysok, warszawa, sugerujac ze przez Bialystok nie jedzie sie do stolicy-

w gre tu moga wchodzic - jak to mozna zapewne okreslic umownie, zagadnienia tzw. inzynierii infrastruktury politycznej,  gdzie rozlicznymi decyzjzmaidomniemanie  probuje sie? maksymalnie ograniczyc, czy zlikwidowac ruch na trasie polnoc -poluidnie, laczacy wschod Polski z krajami baltyckimi. 

 

manama1
O mnie manama1

poważny i niepoważny, z dystensem i bez, patriota i pseudoeuropejczyk, myślacy z własnej skromnej perspektywy, motto: \"wiele lat analizy dla dnia syntezy\" niestety

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka