Pozwalam sobie wskazać na szczególnie charakterystyczne dane dotyczące projektu "studium kierunków rozwoju" Augustowa, oracowanego przez jedną z warszawskich firm. Dane: http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130129/REG11/130129679
cyt. 1 " Augustowskie władze zleciły warszawskiej firmie przygotowanie dokumentu, który określi, jakie działania należy podjąć, by gród nad Nettą się rozwijał."
cyt.2 " Autorzy dokumentu sugerują /..., by w centrum miasta wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 kmna godzinę, a na obrzeżach zbudować parkingi. Tam kierowcymieliby pozostawiać auta i przesiadać się do autobusów komunikacji miejskiej. Dzięki temu w śródmieściu zmniejszy się natężenie ruchu"
cyt 3" Natomiast w kwartale wyznaczonym ulicami Wilcza, Kwaśna, Mostowa, Hoża i Wojska Polskiego powstałby tzw. strefa uspokojonego ruchu.To znaczy - w tym rejonie należy ograniczyć prędkość, a przy rozbudowie ulic planować szerokie chodniki, fontanny pomniki i dużo zieleni.
To przyczyni się do wzrostu liczby pieszych, a tam samym zmniejszy ilość spalin.
Niezbędna jest też budowa kilku dróg, które udrożnią ruch w centrum. Chodzi o przedłużenie ulicy Wypusty do Obrońców Westerplatte, Głowackiego do Wojska Polskiego, a także Słowackiego do krajowej ósemki"
Bez komentarza, poza jednym: niewiarajatno.
No i oczywiście poza pytaniem: O jaki "rozwój" tu chodzi ( i to nie jest pytanie o prędkość tego "rozowju", tj. 4 czy 30 /h)?
PS. Warto zaznaczyć -co daje do myslenia- iż region "Wilcza, Kwaśna, Mostowa, Hoża i Wojska Polskiego " - obejmuje także w rzeczywistości obszar przez który przechodzi bezposrtednia droga w kierunku Suwałk/Białegosoku -ósmeka)
Addendum z 30 I 13. Sensownośc wprowadzenia ruchu z ograniczeniem 30 km/h i jednczesnego powolywania si e na ochorne srodowiska/ mniej spalin jest oczywiscie w najwyzszym stopniu watpliwa - w rzeczywistosci efekt jest odwrotny (dluzszy przejazd i wieksze zuzucie paliwa przy tak wolnym ruchu).
Wydaje sie zatme iz podobnie zatem jak:
a) brak wprowadzenia radarow na drodze Augustow- Lomza (podczas gdy droga Augustow - Bialysok i dalej do Suwalk jest ich pelna),
b) slawetne liczenie ruchu przez Bialysok w momenci e, kiedy wlasnie przebudowywano wyjazd z Bielegosotku na Augustow, co oczywisce utrudnialo ruch na tym kierunku,
c) czy wreszczie jak wrowadzenie slawetnego oznaczenia na rondzie wyjazdu zAugustowa , gdzie rozdzileono ruch informacyjne: Bialysok, warszawa, sugerujac ze przez Bialystok nie jedzie sie do stolicy-
w gre tu moga wchodzic - jak to mozna zapewne okreslic umownie, zagadnienia tzw. inzynierii infrastruktury politycznej, gdzie rozlicznymi decyzjzmaidomniemanie probuje sie? maksymalnie ograniczyc, czy zlikwidowac ruch na trasie polnoc -poluidnie, laczacy wschod Polski z krajami baltyckimi.