Po zablokowaniu budowy lotniska regionalnego dla Podlasia najpierw na terenie białostockich Krywlan, a nastepnie połozonych pomiędzy Białymstokiem a Łomża Sannik, oraz po wniesieniu do zatwierdzenia przez sejm umowy z Litwą dotyczącej Baltic Fab (praktycznie oddającej kontroę nad polskim niebem Podlasia Litwinom- umowa została przegłosowana przez sejm 21 czerwca 2013 roku), sprawą lotniska dla Białegostokui Podlasia zajął się ponownie zarzad wojeództwa podlaskiego.
Dnia 8 maja 2013podczas posiedzenia zarządu województwa uznano, że regionalne lotnisko powinno powstać w pobliżu Topolan w gminie Michałowo. Była to lokalizacja, z której ci sami członkowie zarządu zrezygnował już uprzdnio, kilka lat temu. Następnie 27 maja 2013 został przedstawiony radnym sejmiku wojewódzkiego raport opracowany przez gdański Transprojekt oraz firmę FPP Consulting. Po porównaniu pod względem środowiskowym i społecznym trzech lokalizacji: w Sanikach w gminie Tykocin, Topolanach w gminie Michałowo i Kowalowcach pod Zabłudowem, zdaniem opracowujących raport podlaski port lotniczy powinien powstać 26 kilometrów od Białegostoku, w gminie Michałowo. Według cytowanego tekstuwładze samorządowe województwa „skłaniają się do tego, by port lotniczy - jeśli w ogóle powstanie - był mniejszy, a co za tym idzie - też znacznie tańszy, niż pierwotnie planowano, z opcją późniejszej rozbudowy”.
Zgodnie z informacją zamieszczoną w dniu 5 lipca 2013 roku przez „Kurier Poranny” „Urzędnicy marszałka chcą, by samoloty lądowały w gminie Michałowo”. Zastępca dyrektora biura inwestycji w urzędzie marszałkowskim zapowiedział rekomendację zarządowi Topolan jako wariant inwestorski. Finalną decyzję w tej kwestii miał podjąć zarząd województwa 9 lipca 2013 roku. Zapowiedziano też prędkie złożenie wniosku o wydanie stosownej decyzji środowiskowej do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku.
Wkrótce się jednak okazało, iż zarząd województwa nie podjał we wtorek, 9 lipca 2013 roku wiążącej decyzji w tej sprawie. Zgodnie z cytowanym tekstem: „Marszałkowie jednak tego nie zrobili. Zabrakło czasu. Sprawa ma być rozpatrywana podczas środowego posiedzenia zarządu. /…/ Coraz częściej pojawiają się jednak głosy, że budowa lotniska nie jest nam potrzebna. Wystarczą dobre drogi.”
Informacje zamieszczone na stronie internetowej „Wrota Podlasia” podają – według stanu na dzień 14 lipca 2013 roku,godz. 13,50 - w odniesieniu do działań zarządu województwa podlaskiego dla daty 10 lipca tegoż roku, kiedy to zarząd województwa miał się zająć kwestią lotniska, tylko dwie informacje - żadna z nich jednak tegoż lotniska nie dotyczy.
Czy jest mozliwe aby po niezgodnym z Traktatem Akcesyjnym RP do UE oraz zaleceniami Zielonej Ksiegi TEN-T odebraniu Białemustokowi Via Baltica i Rail Baltica (zmiana przebiegu przez Starosielce) obecnie zarząd województwa podlaskiego wycofywał się z budowy jedynego pozostałego łącznika infrastrukturalnego ze swiatem- lotniska regionalnego?