manama1 manama1
204
BLOG

Obecne władze Białostoku blokują właśnie budowę lotniska pasażerskiego?

manama1 manama1 Polityka Obserwuj notkę 4

Wydaje się, iż obecne władze Białegostoku w efekcie doprowadzą poprzez swoje działania do pojawienia się próby efektywnego zablokowania budowy lotniska pasażerskiego / regionalnego dla ludności , a to -moim zdaniem - poprzez forsowanie  pobudowania na terenie lokalnego lotniska Krywlany jedynie drogi stratowej o dlugości 1400 metrów.

Co więcej, stosdowny przetarg ogłoszono i przeprowadzono podobno w ciagu jednego tylko dnia. Jak podaje jeden z portali

"W biuletynie informacji publicznej nie widać /.../było żadnego ogłoszenia, tylko to z 23 września [2015roku], które opublikowano na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Białymstoku, o godz. 14:52. I w tym samym dniu wypłynęły dwie oferty, a także w tym samym dniu zastępca Prezydenta Białegostoku – /.../ podpisał dokument o wyborze Innebo Group sp. z o.o. na wykonawcę dokumentacji projektowej. Przynajmniej w biuletynie informacji publicznej, gdzie powinny znajdować się wszelkie dokumenty dotyczące przetargu, żadnych ogłoszeń o przetargu nie ma, mimo że zgodnie z prawem – powinny być."

Jeżeli załozyć, iż urząd kończy formalnie swoja pracę zazwyczaj o godzinie 15,30 (i jesli oczywiście podane informacje są w pełni wiarygodne), dawałoby to maksymalnie 38 minut od zgłoszenia zapotrzebowania, do zlożenia ofert, i wyboru najkorzystniejszej z nich.

Przy okazji wskaza wypada, iż poodbne próby -moim zdaniem - ograniczenia parametrów lotniska dla Biełegostoku zaostały już zablokowanie w dniu  6 lipca 2007 roku prezes Urząd Lotnictwa Cywilnego, który odmówił wówczas uzgodnienia planu zagospodarowania przestrzennego przewidującego budowę portu lotniczego na Krywlanach na tych skandalicznych  -obecnie ponownie forsowanych - warunkach. Pisano wówczas:

Lotnisko Krywlany zostało ujęte w przygotowanym przez ministra transportu i przyjętym przez Radę Ministrów w dniu 8 maja 2007 r. ˝Programie rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych˝ jako lotnisko regionalne, które w warunkach polskich ma charakter lotniska o kodzie referencyjnym 4D. Biorąc pod uwagę wielkość typowych statków powietrznych użytkowanych w komunikacji regionalnej, wymagana minimalna długość drogi startowej wynosi 2000 m. (…) Infrastruktura techniczna lotniska powinna zapewniać przyjęcie samolotów odrzutowych średniego zasięgu, zabierających na pokład 150 pasażerów (np. Boeing B 737) oraz obsługę terminalową co najmniej 250 000 pasażerów w ciągu roku. Przedmiotowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje budowę drogi startowej o długości 1400 m i szerokości 30 m (…), a więc jedynie dla statków powietrznych turbośmigłowych o pojemności ok. 50 pasażerów oraz dla małych, dyspozycyjnych samolotów odrzutowych.

 Należy zaznaczyć, że plan zagospodarowania przestrzennego powinien zawierać docelowe parametry lotniska, tj. długość drogi startowej, pola wzlotu, płaszczyzny podejścia itd., a więc dla lotniska co najmniej kodu 4D. [sic sic sic] Przedstawiony projekt planu zagospodarowania przestrzennego tych elementów nie zawiera”.

 

por. http://dziendobry.bialystok.pl/zuch-prezydent-przetarg-za-ponad-milion-zlotych-oglosil-i-rozstrzygnal-w-jeden-dzien/

 

por też o kolei:

http://niezalezna.pl/71956-przewozy-regionalne-zawieszaja-polaczenia-zamykaja-polakom-ze-wschodu-droge-do-polski

manama1
O mnie manama1

poważny i niepoważny, z dystensem i bez, patriota i pseudoeuropejczyk, myślacy z własnej skromnej perspektywy, motto: \"wiele lat analizy dla dnia syntezy\" niestety

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka