Pojawiła się na łamach GW z 16 grudnia 2015 informacja za PAP, gdzie wiceminister trasportu w rządzie PiS Jerzy Szmit, rzekomo twierdzi:
(http://wyborcza.pl/1,91446,19357167,szmit-chcemy-zrealizowac-program-budowy-drog-krajowych-na-lata.html)
"Nie uchylamy się od realizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 - zapewnił w środę w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Program został przyjęty we wrześniu przez rząd Ewy Kopacz".
Otóz program ten, przyjety na dwa miesiace przed oddaniem władzy we wrzesniu 2015 roku, -moim zdaniem - absolutnie degraduje Podlaie:
a) nie tylko m.in. podtrzymujac zmieniony bezprawnie przez władze PO/PSL w roku 2009 -niezgodny z prawidłowo rozumianym interesem rozowjowym Polski - przebieg Rail Baltica (notabene ok sześciokrotnie drozy do realizacji i -dodatkowo - do zapłacnia prawie wyłacznie z krajowych pieniedzy),
b) ale też pozostawia Białtystok jako jedyne duze miasto w Polsce bez obowdnicy
c) i blokuje budowe drogi Via Carpatia (Suwałaki - Białysok - Lublin - Rzeszow - Barwinek), gdyż umieszcza odcinek bialostocki tej drogi w przedziale czaswym 2o24 -2025 ( czyli to pijar- gdyz daty te sa poza wlasciwym programem).
Jeżeli te stwierdznie to prawda,
- nalezy postawic pytanie o rzeczywiste intencje Ministersywa Infrastruktury i Budownictwa w odniesieniu do dotychczasowej degradacyjnej polilytki rzadu PO/PSL w tytm zakresie
- i apelowac o zmiane tych rozpoczetych przez "Rospudagate" procesów