Jak podawałem w uporzednich notach Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa blokuje uruchowienie zamknietej w połowie grudnia 2015 roku (kiedy to zrealizowano , już za rządów PiS, projekt władz z nadania PO/PSL z wrzesnia 2015 roku)za tem już za rządó PIS, kolej z Białegosotku do Grodna.
W mojej ocenie deczyja te jest potrójnie podóje sprzeczna z prawidłowo rozumianym interesem narodowym, i jest szczególonie skandaliczana w kontekście plaknowanej na tym saymy kierunku "rewitalizacje 27 km torów szerokich", na odcinu od granicy panstwa do Geniusz, czyli jeszcze poza Sokólkę w kierunku Białegostoku.
Poz ainnymi aspektami, powyzsze oznacza w mojej ocenie-
a) mozliwe odciecie Polakow zyjących w zwartej masie od Grodna przez Wilno po Dyneburg (czyli w przyblizeniu wlasnie wzdłz linikk koljeowj Białysok- Petersburg) od jakiegokolwiek połaczenia transporowo-kolejowego z Polską; oznacza to oczywiste uderzenie w polskośc na tych tereanach
b) niebezpieczenstwo wjazdu wojsk rosyjsko/białoruskich do Polski na wypadek wojny po szerokich torach az poza Sokołke, kilkanascie kilometrow od Białegoskotu;jest to zagrozneia bardzo realne, i tym bardziej grozne wobec słabosci polskich sił obronnych na wsch-dzie
c) oczywsite straty ekonomiczne związene z mozliwym zablokowaniem ruchu Polkich Kolej Panstwowcyh na kierunku grodzienskimi wprowadzeniem szerokich torów do geniusz po granice Panstwa
Nalezy - w mojej ocenie - bezwglednie apelowac do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa aby nie kontynuowało staran poprzednich wladz z nadania PO o odciecie kolejowe Białegostoku i Podlasia od Grodna i Białorusi.
Mapa "rewitalizacji torow szerokich"
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/lepsze-warunki-dla-przewoznikow-towarowych-na-podlasiu-2803/